Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Pevěcká interpretace moderní populární hudby
Nováková, Kateřina ; Svoboda, Čeněk (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem Pěvecká interpretace moderní populární hudby. Studie je věnována všem, kteří chtějí dozvědět něco více o vokálním projevu různých žánrů populární hudby. Cílem práce je poukázat na specifika pěveckého projevu u konkrétních hudebních žánrů populární hudby. Dále jsou zde zkoumány žánrové hranice a jejich postupné stírání vlivem kombinací mnoha stylů. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých výrazových prvků pěvecké interpretace a mapuje historii světové i české populární hudby. Praktická část rozebírá konkrétní vybrané žánry populární hudby a jejich charakteristický vokální projev na základě rozhovorů, vedených s pěveckými a hudebními profesionály. U jednotlivých hudebních žánrů je objasněn jejich charakteristický pěvecký projev. Svým závěrem práce dospívá k samotnému smyslu pěvecké interpretace jako takové, a jaký je její význam pro celkový projev hudebního profesionála.
Skupinová hra v hudební výchově Využití hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby v činnostní hudební výchově
Vepřek, Jan ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Resumé Protože se v dnešní době moderní populární hudba masově šíří a velice rychle se vyvíjí, je nutné, aby na tuto skutečnost reagovali i učitelé hudební výchovy. Ti by měli nabídnout žákům možnost orientovat se v záplavě nově vznikajících hudebních děl moderní populární hudby i v nových hudebně výrazových prostředcích. To lze samozřejmě provést odborným výkladem a poslechem vhodných ukázek, ale domnívám se, že výklad hudební teorie a poslech by měla následovat aktivita z oblasti činnostní hudební výchovy, aby měli žáci možnost novou znalost procvičit a správně pochopit. Proto se má diplomová práce věnuje právě této problematice. Snaží se postihnout možnosti využití skupinové hry s využitím hudebně výrazových prostředků moderní populární hudby a měla by sloužit i jako soubor praktických rad k vytváření úprav pro žáky. V první kapitole jsou vymezeny termíny, z nichž nejdůležitější jsou bezesporu definice moderní populární hudby a vymezení skupiny žáků. Druhá kapitola obsahuje výčet vhodných hudebních nástrojů a jejich popis, speciálně se zaměřuje na nástroje vhodné k vytvoření rytmické skupiny. Jedná se o hudební nástroje z Orffova inventáře i o jiné, technicky ne příliš náročné hudební nástroje. Třetí kapitola se věnuje problematice skupinové hry v hudební výchově, zejména pak rytmické sekci, kterou chápu...
Původní rozhlasový pořad Větrník a jeho vliv ve srovnání se současnými hudebními pořady
Beránková, Simona ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Současná hudební publicistika je se dnes objevuje zejména na stránkách tištěných magazínů a novin. Ale stejně tak, jako v minulosti ani dnes toto není jediná forma hudební publicistiky. I dnes se s hudební publicistikou setkáváme mimo tištěná a elektronická média také v rozhlase. Zajímalo mne, kam se posunula hudební publicistika od dob velmi významného hudebně publicistického pořadu Větrník. Práce obsahuje vymezení pojmů rozhlasová hudební publicistika, hudebně publicistický pořad a moderátor hudebně publicistického pořadu. Dále je součástí práce vývoj hudební publicistiky v rozhlase až k dnešnímu stavu, kdy jsou hudebně publicistické pořady vyhledávány pouze malou skupinou posluchačů. Práce přibližuje vedle současných hudebně publicistických pořadů také pořad Větrník, který byl jedním z nejdůležitějších pořadů, které se moderní populární hudbě věnovaly. Podrobný popis jednotlivých částí magazínového pořadu dává ucelený přehled o jeho podobě a podrobný výpis současných hudebně publicistických pořadů zaměřených na moderní populární hudbu o současné hudební publicistice v této oblasti. Poslední část obsahuje vyhodnocení ankety, která byla zadána skupině dobrovolníků ve věku 18-26 let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.